logo-missionstartlogo-missionstartlogo-missionstartlogo-missionstart

  • Blog
  • Bewegend Leren
  • Bibliotheek
    • Good practices
    • Tips & tricks
  • Community
    • Ambassadeurs
    • Jaarverslag
  • Events
    • Conferentie 2018
    • Bitcoin Game
    • Help, ik doe onderzoek!
    • Planet Coaster
    • Campus Party Europe
✕

Gids voor Gamification

Gepubliceerd door Sem op 2 maart 2016

Op 12 april a.s. verschijnt de tweede publicatie van auteur Sem van Geffen: Gids voor Gamification.

Doelgroep
Welkom (terug) in de wereld van gamification! Deze gids is speciaal geschreven voor studenten, docenten en ontwikkelaars die snel aan de slag willen met het ontwerpen van spelconcepten. Heb je weinig tijd, maar veel ideeën? Perfect! Dankzij een compact stappenplan, dat vergezeld wordt door inspirerende illustraties, krijg je binnen korte tijd meer grip op het ontwerpen van gamification.

Waarom deze uitgave?
Gamification in de klas gaat verder dan alleen het inzetten van een spelconcept. Het vraagt van docenten en ontwikkelaars, die spelconcepten willen ontwerpen, om in de huid te kruipen van game designer en marketeer. Gids voor Gamification biedt daarom nieuwe inzichten, inspireert en geeft een aanzet tot omdenken in het onderwijs. Fun comes first in learning!

Inleidend, maar ook verdiepend
Gids voor Gamification is zowel een inleiding op als opvolger van het studieboek Gamification in de klas. Met nieuwe items zoals hybride spelconcepten, Engagement Circle, skill tree en uiteraard het stappenplan om aan de slag te gaan. Dit stappenplan sluit aan op de eerder verschenen publicatie Gamification in de klas. Gids voor Gamification wordt ingeleid door ambassadeur Frank Leoné en bevat een handige leeswijzer, waardoor de opzet en structuur van deze uitgave meteen duidelijk wordt.

Over de auteur
Het is de tweede publicatie van Mission Start’s community manager en auteur Sem van Geffen. Als trainer/ontwikkelaar van het Koning Willem I College in ’s-Hertogenbosch werkt hij aan innovatie, waarin gamification en 21st Century Skills centraal staan. Sem is vanaf zijn jeugd fervent gamer en weet als geen ander hoe game elementen in contexten buiten games voor motivatie kunnen zorgen.

Gids voor Gamification wordt uitgegeven door School voor de Toekomst (Koning Willem I College) en verschijnt medio april 2016 in twee versies: een digitale pdf versie en een gelimiteerde fysieke versie (€ 9,95), die o.a. via Bol.com verkrijgbaar is.

Recente blogs

  • 0
    Afscheid Sem van Geffen
    3 april 2022
  • 0
    Doorbraak gamification?
    22 april 2021
  • 0
    Gamification: COVID-19
    29 maart 2020
  • 1
    Motivation2Learn
    2 november 2019
  • 0
    Is ClassDojo wel okee?
    29 september 2019

Uitgelicht

  • 0
    Doorbraak gamification?
    22 april 2021
  • 0
    Gamification: COVID-19
    29 maart 2020
  • 1
    Motivation2Learn
    2 november 2019
  • 0
    Badges uitdelen met Badgr
    5 september 2019
  • 0
    Planet Zoo: de designer los
    11 mei 2019
© Sem van Geffen | 2014-2022
Deze website maakt gebruik van functionele cookies om foutloos te kunnen werken. Scroll naar beneden om akkoord te gaan.
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN