logo-missionstartlogo-missionstartlogo-missionstartlogo-missionstart

  • Blog
  • Bewegend Leren
  • Bibliotheek
    • Good practices
    • Tips & tricks
  • Community
    • Ambassadeurs
    • Jaarverslag
  • Events
    • Conferentie 2018
    • Bitcoin Game
    • Help, ik doe onderzoek!
    • Planet Coaster
    • Campus Party Europe
✕

Google kondigt Stadia aan

Gepubliceerd door Sem op 20 maart 2019

Gamen op school zou in de toekomst nog wel eens een boost kunnen krijgen. Gisteren kondigde Google haar nieuwe dienst Stadia aan, waarmee je zonder een (dure) console games kunt streamen om te spelen. Gaan video games dan eindelijk doorbreken in het onderwijs?

Hoe werkt het?


Video games die je straks gaat spelen worden gedraaid op krachtige servers in de cloud. Je hebt geen fysieke Playstation of XBOX console meer nodig. Games worden via televisies, telefoons, tablets, desktop computers en laptops live ‘gestreamd’. Dankzij verbeteringen in de datacentra van Google kunnen games in 4K (met 60 frames per seconde) worden weergegeven.

Niet te snel juichen…
Er zijn een aantal zaken die op orde moeten zijn om meer scholen de stap naar video games te laten maken. Zo heb je als school een snelle verbinding nodig met het internet en moet Google zorgen voor een goed gevulde catalogus aan games, die voor gebruik in klassen interessant zijn. Hoe het zit met de kosten van het abonnement is nog niet duidelijk.

Wat zijn de voordelen van video games?
Mits passend in het bereiken van leerdoelen kun je een video game direct inzetten om leerlingen zelfstandig te laten spelen of klassikaal te doorlopen. Een video game is een activerende werkvorm die voor variatie in de les kan zorgen.

Het platform lanceert dit jaar in de VS, Canada, het Verenigd Koninkrijk en delen van Europa. Deze zomer komt Google met meer details en kun je ontdekken welke games als eerste worden aangeboden. Afhankelijk van het soort abonnement, de kosten en dit aanbod klinkt Stadia veel belovend. Ik hoop dat het leraren enthousiast zal maken om meer uit video games te halen in de klas.

Recente blogs

  • 0
    Afscheid Sem van Geffen
    3 april 2022
  • 0
    Doorbraak gamification?
    22 april 2021
  • 0
    Gamification: COVID-19
    29 maart 2020
  • 1
    Motivation2Learn
    2 november 2019
  • 0
    Is ClassDojo wel okee?
    29 september 2019

Uitgelicht

  • 0
    Doorbraak gamification?
    22 april 2021
  • 0
    Gamification: COVID-19
    29 maart 2020
  • 1
    Motivation2Learn
    2 november 2019
  • 0
    Badges uitdelen met Badgr
    5 september 2019
  • 0
    Planet Zoo: de designer los
    11 mei 2019
© Sem van Geffen | 2014-2022
Deze website maakt gebruik van functionele cookies om foutloos te kunnen werken. Scroll naar beneden om akkoord te gaan.
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN