logo-missionstartlogo-missionstartlogo-missionstartlogo-missionstart

  • Blog
  • Bewegend Leren
  • Bibliotheek
    • Good practices
    • Tips & tricks
  • Community
    • Ambassadeurs
    • Jaarverslag
  • Events
    • Conferentie 2018
    • Bitcoin Game
    • Help, ik doe onderzoek!
    • Planet Coaster
    • Campus Party Europe
✕

Wall of Fame: Wat zijn de beste spelconcepten?

Gepubliceerd door Sem op 13 december 2015

Om tools en voorbeelden van gamification beter te benoemen en daarmee het begrip gamification te verduidelijken, is er een nieuw onderdeel toegevoegd aan de site: Wall of Fame. In deze lijst is per type spelconcept een top vijf gemaakt. Alleen de beste, leukste en meest praktische spelconcepten vind je hier in terug.

Fysieke spelconcepten
Dit zijn bord- en kaartspellen, bestaande en zelf ontwikkelde spelconcepten (vaak op basis van een bekend spel).

Digitale spelconcepten
Dit zijn spelconcepten die je op internet, een game console of je mobiel/tablet kunt spelen. Digitale games dus.

Blended spelconcepten
Hieronder vallen online quiz- en polls, die je zelf kunt vullen met vragen en met de klas kunt spelen.

Hybride spelconcepten
Dit zijn langere opdrachten, thema’s en (creatieve) projecten die zijn gegamificeerd (game elementen zijn eraan toegevoegd, die zorgen voor een samenhangend spelconcept).

De bedoeling van de Wall of Fame is om deze lijst origineel en praktisch te houden:

  • Geen galgje – Het absolute instapniveau van gamification hoort niet thuis in deze lijst
  • Geen Kahoot! of Socrative – Er zijn namelijk al betere alternatieven
  • Geen Dungeon Petz – Helaas, hoe mooi dit soort complexe spellen ook mogen zijn: niet praktisch inzetbaar

De Wall of Fame en nieuwe toevoegingen worden maandelijks aan onze ambassadeurs voorgelegd. In overleg passen zij de lijst aan en wordt deze door de community manager gepubliceerd.

Wil je meer leren over gamification, bekijk dan eens onze bibliotheek. Of lees meer over gamification.

 

Recente blogs

  • 0
    Afscheid Sem van Geffen
    3 april 2022
  • 0
    Doorbraak gamification?
    22 april 2021
  • 0
    Gamification: COVID-19
    29 maart 2020
  • 1
    Motivation2Learn
    2 november 2019
  • 0
    Is ClassDojo wel okee?
    29 september 2019

Uitgelicht

  • 0
    Doorbraak gamification?
    22 april 2021
  • 0
    Gamification: COVID-19
    29 maart 2020
  • 1
    Motivation2Learn
    2 november 2019
  • 0
    Badges uitdelen met Badgr
    5 september 2019
  • 0
    Planet Zoo: de designer los
    11 mei 2019
© Sem van Geffen | 2014-2022
Deze website maakt gebruik van functionele cookies om foutloos te kunnen werken. Scroll naar beneden om akkoord te gaan.
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN