logo-missionstartlogo-missionstartlogo-missionstartlogo-missionstart

  • Blog
  • Bewegend Leren
  • Bibliotheek
    • Good practices
    • Tips & tricks
  • Community
    • Ambassadeurs
    • Jaarverslag
  • Events
    • Conferentie 2018
    • Bitcoin Game
    • Help, ik doe onderzoek!
    • Planet Coaster
    • Campus Party Europe
✕

Uitwisseling in ‘s-Hertogenbosch en Arnhem

Gepubliceerd door Sem op 10 november 2016

In de afgelopen week zijn er weer spelconcepten uitgewisseld tussen docenten uit het PO, VO en mbo. Voor de derde keer was de Themamiddag Gamification in het Innovatiehuis te ‘s-Hertogenbosch met 20 deelnemers, afgelopen vrijdag 4 november jl. In het Innovatieateljé van VOC Quadraam was er afgelopen maandag een uitwisseling met een kleine groep van 10 VO docenten.

Spelconcepten
Veel collega’s zijn in eerste instantie vooral op zoek naar snel in te zetten games en tools. Deze zijn vooral te vinden in fysieke en blended spelconcepten. Bord- en kaartspellen, online quizes en activerende werkvormen, waar speelse elementen aan vastzitten.

Hybride spelconcept
Voor thema’s en projecten die langer duren dan een les, zijn hybride spelconcepten erg interessant. Je voegt game elementen toe aan het laten maken van bijvoorbeeld een werkstuk of presentatie, het opzetten van een mini-onderneming. Door beloningen te laten kiezen via een skill-tree voeg je nog wat meer (strategische) gameplay toe.

Aankomende events
Eind november verzorgen we voor scholen een sessie Gamification in het Lab to Learn (Etten-Leur) over gamification. Hier is ambassadeur Rob Hulsen en community manager Sem van Geffen bij betrokken. In december wordt er een workshop gegeven voor docenten van het Albeda College in Rotterdam. Op de aankomende NOT in 2017 zal Mission Start waarschijnlijk ook weer vertegenwoordigd zijn. Meer nieuws hierover volgt nog!

Benieuwd naar gamification?
De publicaties Gamification in de klas en Gids voor Gamification helpen je alvast een eindje op weg!

Recente blogs

  • 0
    Afscheid Sem van Geffen
    3 april 2022
  • 0
    Doorbraak gamification?
    22 april 2021
  • 0
    Gamification: COVID-19
    29 maart 2020
  • 1
    Motivation2Learn
    2 november 2019
  • 0
    Is ClassDojo wel okee?
    29 september 2019

Uitgelicht

  • 0
    Doorbraak gamification?
    22 april 2021
  • 0
    Gamification: COVID-19
    29 maart 2020
  • 1
    Motivation2Learn
    2 november 2019
  • 0
    Badges uitdelen met Badgr
    5 september 2019
  • 0
    Planet Zoo: de designer los
    11 mei 2019
© Sem van Geffen | 2014-2022
Deze website maakt gebruik van functionele cookies om foutloos te kunnen werken. Scroll naar beneden om akkoord te gaan.
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN