logo-missionstartlogo-missionstartlogo-missionstartlogo-missionstart

  • Blog
  • Bewegend Leren
  • Bibliotheek
    • Good practices
    • Tips & tricks
  • Community
    • Ambassadeurs
    • Jaarverslag
  • Events
    • Conferentie 2018
    • Bitcoin Game
    • Help, ik doe onderzoek!
    • Planet Coaster
    • Campus Party Europe
✕

Share verhuist naar Eduapp

Gepubliceerd door Sem op 18 mei 2015

Met Mission Start Share kunnen leerkrachten en docenten hun eigen spelconcepten delen en van elkaar downloaden. In de afgelopen maand zijn er tien leuke spelconcepten gedeeld. Intussen hebben we alvast verder gekeken naar de toekomst van dit onderdeel van de community. Onze conclusie is dat we het beste kunnen aansluiten bij een bestaand platform. Eduapp is dit platform.

Een logische keuze. Op Eduapp zijn ruim 23.000 collega’s uit het basis-, voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs aangemeld. Het doel van Eduapp is om met elkaar kwalitatief goede lesideeën te delen waarin gebruik wordt gemaakt van apps. Dit mogen zowel apps als games zijn, zo lang ze maar in de appstore te vinden zijn. Eduapp is een open en toegankelijk platform. Ambassadeur Thijs de Vries heeft mij een gratis PRO account beschikbaar gesteld. Hierdoor kunnen we vanuit Mission Start op Eduapp lijsten curereren met kwalitatief goede lesideeën, waarin niet alleen apps maar ook gamification worden benut. Voor de nabije toekomst heeft Thijs toegezegd met het team van Eduapp te bekijken of er een aparte categorie, tags voor gamification, dan wel een gecureeerde lijst met lesideeën rond het thema gamification kunnen komen. Deze features maken het mogelijk om het initiatief Share dat we in onze community zijn begonnen voort te zetten op Eduapp. We zullen hierdoor meer docenten kunnen bereiken.

Collega’s die niet zo veel met apps (willen) werken, maar wel hele leuke lesideeën met fysieke gamification willen delen, kunnen deze gewoon blijven sturen naar onze community. Via het blog of good practices delen we deze ideeën.

Recente blogs

  • 0
    Afscheid Sem van Geffen
    3 april 2022
  • 0
    Doorbraak gamification?
    22 april 2021
  • 0
    Gamification: COVID-19
    29 maart 2020
  • 1
    Motivation2Learn
    2 november 2019
  • 0
    Is ClassDojo wel okee?
    29 september 2019

Uitgelicht

  • 0
    Doorbraak gamification?
    22 april 2021
  • 0
    Gamification: COVID-19
    29 maart 2020
  • 1
    Motivation2Learn
    2 november 2019
  • 0
    Badges uitdelen met Badgr
    5 september 2019
  • 0
    Planet Zoo: de designer los
    11 mei 2019
© Sem van Geffen | 2014-2022
Deze website maakt gebruik van functionele cookies om foutloos te kunnen werken. Scroll naar beneden om akkoord te gaan.
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN