logo-missionstartlogo-missionstartlogo-missionstartlogo-missionstart

  • Blog
  • Bewegend Leren
  • Bibliotheek
    • Good practices
    • Tips & tricks
  • Community
    • Ambassadeurs
    • Jaarverslag
  • Events
    • Conferentie 2018
    • Bitcoin Game
    • Help, ik doe onderzoek!
    • Planet Coaster
    • Campus Party Europe
✕

Ontwerpen van Gamification

Gepubliceerd door Sem op 9 oktober 2018

Tijdens Gamification Conferentie 2018 heb ik twee keer een werksessie verzorgd over het ontwerpen van gamification. Aan de hand van een Mens-erger-je-niet spel kon je als deelnemer principes uit game design modellen toepassen in een concreet spelconcept. Mijn slides deel ik in deze blog.

Trending games van dit moment

Eerder blogde ik al over Fortnite en de jaarlijkse gekte rondom de digitale voetbalplaatjes in FIFA. Maar ik denk dat Red Dead Redemption 2 de smaakmaker van dit kalenderjaar zal zijn. Ook al scoort Battlefield – in ieder geval bij mij – hoog met haar unieke WO II map van Rotterdam bij de invasie van Nederland in 1940.

Mens-erger-je-niet
Uiteraard staat een eenvoudig bordspel in groot contrast met bovengenoemde video games. Maar vergis je niet, met Mens-erger-je-niet als basis kun je tot een verrassend leuk, aangepast spelconcept komen. Voor meerdere lessen zelfs. Daarbij zijn game design modellen als Core Dynamics, Design Keys en Engagement Circle bruikbaar.

Download de presentatie
Ben je nieuwsgierig naar de slides? Dan kun je deze vanaf nu hier downloaden.

Recente blogs

  • 0
    Afscheid Sem van Geffen
    3 april 2022
  • 0
    Doorbraak gamification?
    22 april 2021
  • 0
    Gamification: COVID-19
    29 maart 2020
  • 1
    Motivation2Learn
    2 november 2019
  • 0
    Is ClassDojo wel okee?
    29 september 2019

Uitgelicht

  • 0
    Doorbraak gamification?
    22 april 2021
  • 0
    Gamification: COVID-19
    29 maart 2020
  • 1
    Motivation2Learn
    2 november 2019
  • 0
    Badges uitdelen met Badgr
    5 september 2019
  • 0
    Planet Zoo: de designer los
    11 mei 2019
© Sem van Geffen | 2014-2022
Deze website maakt gebruik van functionele cookies om foutloos te kunnen werken. Scroll naar beneden om akkoord te gaan.
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN