Tijdens Gamification Conferentie 2018 heb ik twee keer een werksessie verzorgd over het ontwerpen van gamification. Aan de hand van een Mens-erger-je-niet spel kon je als deelnemer principes uit game design modellen toepassen in een concreet spelconcept. Mijn slides deel ik in deze blog.
Trending games van dit moment
Eerder blogde ik al over Fortnite en de jaarlijkse gekte rondom de digitale voetbalplaatjes in FIFA. Maar ik denk dat Red Dead Redemption 2 de smaakmaker van dit kalenderjaar zal zijn. Ook al scoort Battlefield – in ieder geval bij mij – hoog met haar unieke WO II map van Rotterdam bij de invasie van Nederland in 1940.
Mens-erger-je-niet
Uiteraard staat een eenvoudig bordspel in groot contrast met bovengenoemde video games. Maar vergis je niet, met Mens-erger-je-niet als basis kun je tot een verrassend leuk, aangepast spelconcept komen. Voor meerdere lessen zelfs. Daarbij zijn game design modellen als Core Dynamics, Design Keys en Engagement Circle bruikbaar.
Download de presentatie
Ben je nieuwsgierig naar de slides? Dan kun je deze vanaf nu hier downloaden.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.