Tijdens Gamification Conferentie 2018 heb ik twee keer een werksessie verzorgd over het ontwerpen van gamification. Aan de hand van een Mens-erger-je-niet spel kon je als deelnemer principes uit game design modellen toepassen in een concreet spelconcept. Mijn slides deel ik in deze blog.
Trending games van dit moment
Eerder blogde ik al over Fortnite en de jaarlijkse gekte rondom de digitale voetbalplaatjes in FIFA. Maar ik denk dat Red Dead Redemption 2 de smaakmaker van dit kalenderjaar zal zijn. Ook al scoort Battlefield – in ieder geval bij mij – hoog met haar unieke WO II map van Rotterdam bij de invasie van Nederland in 1940.
Mens-erger-je-niet
Uiteraard staat een eenvoudig bordspel in groot contrast met bovengenoemde video games. Maar vergis je niet, met Mens-erger-je-niet als basis kun je tot een verrassend leuk, aangepast spelconcept komen. Voor meerdere lessen zelfs. Daarbij zijn game design modellen als Core Dynamics, Design Keys en Engagement Circle bruikbaar.
Download de presentatie
Ben je nieuwsgierig naar de slides? Dan kun je deze vanaf nu hier downloaden.