logo-missionstartlogo-missionstartlogo-missionstartlogo-missionstart

  • Blog
  • Bewegend Leren
  • Bibliotheek
    • Good practices
    • Tips & tricks
  • Community
    • Ambassadeurs
    • Jaarverslag
  • Events
    • Conferentie 2018
    • Bitcoin Game
    • Help, ik doe onderzoek!
    • Planet Coaster
    • Campus Party Europe
✕

Onderzoek games en motivatie

Gepubliceerd door Sem op 8 april 2015

Menno Deen is recentelijk gepromoveerd aan de TU Eindhoven op onderzoek naar (digitale) games en (intrinsieke) motivatie, waarbij het bevorderen van autonomie van de speler centraal staat.

Niet zo heel vaak, maar wel gelukkig wel iets meer dan een paar jaar geleden, komt het voor dat er iemand promoveert op onderzoek naar gamification. In het geval van Menno betreft het een ontwerpaanpak (Applied Game Design Model) om games te ontwikkelen die spelers intrinsiek weten te motiveren om te gaan leren. De afgelopen vier jaar heeft Menno deze aanpak bedacht, onderzocht en gevalideerd. Het blijkt inderdaad mogelijk te zijn om via zijn aanpak motivatie te laten groeien met behulp van games.

Een citaat (blz.20): “The validation study [het onderzoek van Menno] suggests that autonomy-supportive games can have a positive impact upon students’ motivation. Drill&Practice learning can increase students’ motivation to learn as well. However, the type of motivational impact appears different per game design. The study shows that more in-depth and longitudinal research is needed to create a better understanding about the motivational impact of different design decisions”.

We zijn er trots op dat we het onderzoek “Games Autonomy Motivation & Education: How autonomy-supportive game design may improve motivation to learn” met de community mogen delen.

Download het promotieonderzoek G.A.M.E.

Recente blogs

  • 0
    Afscheid Sem van Geffen
    3 april 2022
  • 0
    Doorbraak gamification?
    22 april 2021
  • 0
    Gamification: COVID-19
    29 maart 2020
  • 1
    Motivation2Learn
    2 november 2019
  • 0
    Is ClassDojo wel okee?
    29 september 2019

Uitgelicht

  • 0
    Doorbraak gamification?
    22 april 2021
  • 0
    Gamification: COVID-19
    29 maart 2020
  • 1
    Motivation2Learn
    2 november 2019
  • 0
    Badges uitdelen met Badgr
    5 september 2019
  • 0
    Planet Zoo: de designer los
    11 mei 2019
© Sem van Geffen | 2014-2022
Deze website maakt gebruik van functionele cookies om foutloos te kunnen werken. Scroll naar beneden om akkoord te gaan.
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN