logo-missionstartlogo-missionstartlogo-missionstartlogo-missionstart

  • Blog
  • Bewegend Leren
  • Bibliotheek
    • Good practices
    • Tips & tricks
  • Community
    • Ambassadeurs
    • Jaarverslag
  • Events
    • Conferentie 2018
    • Bitcoin Game
    • Help, ik doe onderzoek!
    • Planet Coaster
    • Campus Party Europe
✕

NOT update: Sessie Collablab

Gepubliceerd door Sem op 29 januari 2015

“Gebruik de kracht van digitale games in de klas!” Dat was de duidelijke boodschap van Jasper Mannaert (Collablab), tijdens onze tweede sessie op de NOT 2015.

Jasper begon zijn presentatie met een kort betoog dat de jongeren van vandaag digitaal opgroeien en het onderwijs hier meer op in kan spelen. Minder leren uit boeken, meer leren met behulp van andere soorten media. Games hebben een ongelooflijke aantrekkingskracht op kinderen. Het is zelfs een topsport, dat zalen vol met jonge fans weet te vullen die 200 euro ervoor over hebben om naar wedstrijd-gamen te kijken en hun favoriete team aan te moedigen. Nieuwsgierigheid, spanning en frustratie zijn prikkels die in games zitten en jongeren ertoe kunnen bewegen om actie te ondernemen. Deze prikkels zitten dan ook ingebouwd in commerciële en educatieve games. Jasper noemde de Future Work Skills (beter bekend als 21st Century Skills) waar het onderwijs zich meer op dient te richten en waarvoor al hele leuke games bestaan. Bijvoorbeeld TeamUp (TU Delft) waarbij de enige opdracht voor spelers is om samen de finish te halen. Je loopt met andere spelers rond in een mooie, virtuele wereld vol met puzzels. Bij de game komt er ook een trainer aan te pas die het team begeleidt tijdens het spelen. Deze game past binnen één van de 21st Century Skills, virtueel samenwerkingsbekwaam.

Ook deze tweede sessie werd druk bezocht! Zaterdag a.s. sluiten we onze bijdrage aan de NOT 2015 af met de laatste gastspreker, Michiel van Eunen. Hij zal ingaan op storytelling (en een zelfbedacht spelconcept) en zijn visie op gamification met de zaal delen.

Recente blogs

  • 0
    Afscheid Sem van Geffen
    3 april 2022
  • 0
    Doorbraak gamification?
    22 april 2021
  • 0
    Gamification: COVID-19
    29 maart 2020
  • 1
    Motivation2Learn
    2 november 2019
  • 0
    Is ClassDojo wel okee?
    29 september 2019

Uitgelicht

  • 0
    Doorbraak gamification?
    22 april 2021
  • 0
    Gamification: COVID-19
    29 maart 2020
  • 1
    Motivation2Learn
    2 november 2019
  • 0
    Badges uitdelen met Badgr
    5 september 2019
  • 0
    Planet Zoo: de designer los
    11 mei 2019
© Sem van Geffen | 2014-2022
Deze website maakt gebruik van functionele cookies om foutloos te kunnen werken. Scroll naar beneden om akkoord te gaan.
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN