Een groep docenten, bezig met hun Master opleiding Professioneel Meesterschap, heeft vlak voor de zomervakantie een spel, Maestro, uitgebracht. Dit spel is bedoeld voor onderwijsteams en laat docenten spelenderwijs met elkaar nadenken over een aantal actuele thema’s. Het spel bestaat uit een aantal puzzels die in kleine subteams gelegd worden. Onderweg zijn er vragen en opdrachten om te beantwoorden. De spelduur bedraagt ongeveer 90 min.
Maestro biedt:
De vormgeving van dit spel is uitgevoerd door tweedejaars student mediavormgeving Stan van Druenen, namens Mission Start.
Aan Maestro hebben gewerkt: Fathaya Beerends, Erwin Brouwer, Milko Duker, Betty Haarsma, Mark Kaandorp, Annemarie Knoop, Patricia Lantveld, Marianne Mathijssen, Robin Siepe, Paul Smit en Ronald Stam. De ontwikkeling van het spel is financieel mogelijk gemaakt door het Nova College, Koning Willem I College, RSG Enkhuizen en het Kaj Munk College.
Met dit fysieke spelconcept wordt aangetoond hoe enerverend en productief het ontwerpen van gamification kan zijn door onderwijsprofessionals. De groep heeft veel energie gestoken in het uitwerken van het spelconcept, wat resulteert in een zeer verzorgd en onderbouwd eindproduct.
Mocht je nieuwsgierig zijn naar hoe het spel precies werkt, neem dan even contact op. Maestro is in beperkte oplage uitgegeven.