logo-missionstartlogo-missionstartlogo-missionstartlogo-missionstart

  • Blog
  • Bewegend Leren
  • Bibliotheek
    • Good practices
    • Tips & tricks
  • Community
    • Ambassadeurs
    • Jaarverslag
  • Events
    • Conferentie 2018
    • Bitcoin Game
    • Help, ik doe onderzoek!
    • Planet Coaster
    • Campus Party Europe
✕

Maestro, een spel voor onderwijsteams

Gepubliceerd door Sem op 12 augustus 2015

Een groep docenten, bezig met hun Master opleiding Professioneel Meesterschap, heeft vlak voor de zomervakantie een spel, Maestro, uitgebracht. Dit spel is bedoeld voor onderwijsteams en laat docenten spelenderwijs met elkaar nadenken over een aantal actuele thema’s. Het spel bestaat uit een aantal puzzels die in kleine subteams gelegd worden. Onderweg zijn er vragen en opdrachten om te beantwoorden. De spelduur bedraagt ongeveer 90 min.

maestro-spelmateriaal

Maestro biedt:

  • 3 thema’s (Kiezen, Motivatie en Rol van de docent)
  • Per thema een gemiddelde of moeilijkere opdracht om uit te voeren
  • Duidelijke en eenvoudige spelregels
  • Een informatieboekje met alle antwoorden, uitgewerkte theorie en achtergrondinformatie
  • Spelenderwijs kennisverwerving over de betreffende thema’s

De vormgeving van dit spel is uitgevoerd door tweedejaars student mediavormgeving Stan van Druenen, namens Mission Start.

Aan Maestro hebben gewerkt: Fathaya Beerends, Erwin Brouwer, Milko Duker, Betty Haarsma, Mark Kaandorp, Annemarie Knoop, Patricia Lantveld, Marianne Mathijssen, Robin Siepe, Paul Smit en Ronald Stam. De ontwikkeling van het spel is financieel mogelijk gemaakt door het Nova College, Koning Willem I College, RSG Enkhuizen en het Kaj Munk College.

Met dit fysieke spelconcept wordt aangetoond hoe enerverend en productief het ontwerpen van gamification kan zijn door onderwijsprofessionals. De groep heeft veel energie gestoken in het uitwerken van het spelconcept, wat resulteert in een zeer verzorgd en onderbouwd eindproduct.

Mocht je nieuwsgierig zijn naar hoe het spel precies werkt, neem dan even contact op. Maestro is in beperkte oplage uitgegeven.

Recente blogs

  • 0
    Afscheid Sem van Geffen
    3 april 2022
  • 0
    Doorbraak gamification?
    22 april 2021
  • 0
    Gamification: COVID-19
    29 maart 2020
  • 1
    Motivation2Learn
    2 november 2019
  • 0
    Is ClassDojo wel okee?
    29 september 2019

Uitgelicht

  • 0
    Doorbraak gamification?
    22 april 2021
  • 0
    Gamification: COVID-19
    29 maart 2020
  • 1
    Motivation2Learn
    2 november 2019
  • 0
    Badges uitdelen met Badgr
    5 september 2019
  • 0
    Planet Zoo: de designer los
    11 mei 2019
© Sem van Geffen | 2014-2022
Deze website maakt gebruik van functionele cookies om foutloos te kunnen werken. Scroll naar beneden om akkoord te gaan.
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN