logo-missionstartlogo-missionstartlogo-missionstartlogo-missionstart

  • Blog
  • Bewegend Leren
  • Bibliotheek
    • Good practices
    • Tips & tricks
  • Community
    • Ambassadeurs
    • Jaarverslag
  • Events
    • Conferentie 2018
    • Bitcoin Game
    • Help, ik doe onderzoek!
    • Planet Coaster
    • Campus Party Europe
✕

Kahoot! komt met nieuwe Team Mode

Gepubliceerd door Sem op 15 april 2016

Kahoot! Wie is er niet groot mee geworden? Van de echte online quiz tools wordt Kahoot! waarschijnlijk het meest gebruikt in de klas. Het is gemakkelijk voor de docent in het gebruik en leerlingen kunnen live tegen elkaar spelen in de klas. Kahoot! introduceert nu een nieuwe manier van spelen: Team Mode.

team-mode-kahoot-01

How to play
De bedoeling van Team Mode is dat leerlingen in groepjes worden verdeeld met slechts één smartphone per team. De groepsleider bedient het mobieltje namens alle teamleden. Er wordt een teamnaam ingevoerd met daarna alle namen van de leerlingen. Daarna wordt de quiz gestart, zoals gebruikelijk. Elk team mag niet ‘zo maar’ antwoord geven, er moet eerst overlegd worden in het team en pas na een aantal seconden mag het antwoord via de smartphone gegeven worden.

team-mode-kahoot-02

Plussen en minnen
Het is goed dat Kahoot! met een nieuwe feature komt, die samenwerking in teams kan bevorderen. Met nadruk op ‘kan’, want dat hangt natuurlijk wel af van de interactie binnen het team. Niet alle leerlingen hoeven immers antwoord te geven en dat wordt in Team Mode niet gestimuleerd. Misschien liften sommige leerlingen daardoor mee. Voor de docent is het zaak om te letten op de teamsamenstelling. Heterogene groepjes dus. Team Mode is wel weer handig voor klassen waarin niet elke leerling een smartphone heeft.

Recente blogs

  • 0
    Afscheid Sem van Geffen
    3 april 2022
  • 0
    Doorbraak gamification?
    22 april 2021
  • 0
    Gamification: COVID-19
    29 maart 2020
  • 1
    Motivation2Learn
    2 november 2019
  • 0
    Is ClassDojo wel okee?
    29 september 2019

Uitgelicht

  • 0
    Doorbraak gamification?
    22 april 2021
  • 0
    Gamification: COVID-19
    29 maart 2020
  • 1
    Motivation2Learn
    2 november 2019
  • 0
    Badges uitdelen met Badgr
    5 september 2019
  • 0
    Planet Zoo: de designer los
    11 mei 2019
© Sem van Geffen | 2014-2022
Deze website maakt gebruik van functionele cookies om foutloos te kunnen werken. Scroll naar beneden om akkoord te gaan.
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN