Het beste van de E3: games in de klas
De jaarlijkse E3 beurs biedt een gaaf inkijkje in nieuwe games, consoles en gear die komend jaar uitgebracht zullen worden. Het is de grootste gamebeurs ter wereld, waar bijna alle hardware en software ontwikkelaars uit de game-industrie hun nieuwe lineup presenteren. De E3 is er niet alleen voor (fanatieke) gamers. Ook voor docenten en ontwikkelaars is deze beurs interessant. In deze blog zie je komende interessante titels, voor gebruik in de klas.
Battlefield 1
De geliefde shooter van DICE komt terug en neemt je mee in de chaos van de Eerste Wereldoorlog. In de Nederlandse geschiedenis speelt deze oorlog een veel minder belangrijke rol dan in andere, Europese landen (zoals België, Frankrijk en Engeland), maar dat neemt niet weg dat het een bloederige oorlog was, waarin voor het eerst op een moderne manier oorlog werd gevoerd. Voer dus voor je Geschiedenis les.
FIFA17: The Journey mode
Nieuw in deze meest populaire voetbalgame is een verhalende singleplayer modus, waarin je een jonge talentvolle voetballer speelt die zijn debut gaat maken in de Premier League. Niet alleen speel je op het voetbalveld, maar ook daarbuiten. Keuzes die je maakt hebben invloed op het verloop van je carrière. Een hele leuke toevoeging van EA SPORTS, The Journey mode, en misschien wel een manier om – met name jongens – uit te dagen hier eens een eigen opstel of review over te laten schrijven.
Werewolves Within
Weerwolven van Wakkerdam is een populair spel onder leraren om leerlingen te leren met elkaar te communiceren en te overleggen. Ubisoft gaat een stapje verder met een Virtual Reality versie. Een aantal details zijn nog niet bekend, maar check in elk geval deze trailer even.
Conclusie: Voor elk vak een game!
De E3 beurs laat maar weer eens zien dat er heel veel interessante titels opkomst zijn, die met een beetje creativiteit, ook in de klas te gebruiken zijn. Als het je lukt om je lesmethode flexibel te hanteren en soms wat compacter te maken, komen er tijd en kansen vrij om leerlingen op een andere manier te ‘prikkelen’ voor de leerdoelen die je ze wilt laten bereiken.