logo-missionstartlogo-missionstartlogo-missionstartlogo-missionstart

  • Blog
  • Bewegend Leren
  • Bibliotheek
    • Good practices
    • Tips & tricks
  • Community
    • Ambassadeurs
    • Jaarverslag
  • Events
    • Conferentie 2018
    • Bitcoin Game
    • Help, ik doe onderzoek!
    • Planet Coaster
    • Campus Party Europe
✕

Games@School: Video games in de les

Gepubliceerd door Sem op 25 maart 2018

Als leerkracht geschiedenis met een passie voor gaming vindt Jeroen Van Kersavont dat er een massa kwaliteitsvol didactisch materiaal te vinden is in populaire games. Games die veel leerlingen thuis spelen, maar die bij leerkrachten weinig gekend zijn. Jeroen probeert games uit de leefwereld van de leerlingen in de les te brengen om hen daarna tijdens het spelen terug te laten denken aan wat ze geleerd hebben op school.

Trailer

Het project Games@School bevat video’s om als didactisch materiaal te gebruiken in de les. Voorlopig voornamelijk voor o.a. lessen wereldoriëntatie. Het materiaal is bruikbaar in verschillende werkvormen.

De jacht op een mammoet van dichtbij volgen in de Prehistorie? De piramides van Gizeh binnen wandelen? Dat kan in games, waar je – in tegenstelling tot films – zelf controle hebt over de camera! Er is een reeks video’s beschikbaar, maar er komt nog veel materiaal.

Aan de slag
Via de volgende kanalen kun je meer vinden en zien:

Bezoek Games@School op Facebook: https://www.facebook.com/GamesAtSchool/
Bekijk video’s via YouTube: https://www.youtube.com/GamesAtSchool

Recente blogs

  • 0
    Afscheid Sem van Geffen
    3 april 2022
  • 0
    Doorbraak gamification?
    22 april 2021
  • 0
    Gamification: COVID-19
    29 maart 2020
  • 1
    Motivation2Learn
    2 november 2019
  • 0
    Is ClassDojo wel okee?
    29 september 2019

Uitgelicht

  • 0
    Doorbraak gamification?
    22 april 2021
  • 0
    Gamification: COVID-19
    29 maart 2020
  • 1
    Motivation2Learn
    2 november 2019
  • 0
    Badges uitdelen met Badgr
    5 september 2019
  • 0
    Planet Zoo: de designer los
    11 mei 2019
© Sem van Geffen | 2014-2022
Deze website maakt gebruik van functionele cookies om foutloos te kunnen werken. Scroll naar beneden om akkoord te gaan.
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN